[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Kulsi
    Classic
    • 2012
    • 36

    Koledzy (Ci którzy wymieniali sprężyny) czy któryś z was wymieniał razem i przednie ??

    Komentarz

    • yunior81
      RS
      • 2010
      • 1657
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      Zamieszczone przez Kulsi
      Koledzy (Ci którzy wymieniali sprężyny) czy któryś z was wymieniał razem i przednie ??
      NP. ja wymieniałem. Co potrzebujesz ?

      Komentarz

      • Kulsi
        Classic
        • 2012
        • 36

        Zamieszczone przez yunior81
        Zamieszczone przez Kulsi
        Koledzy (Ci którzy wymieniali sprężyny) czy któryś z was wymieniał razem i przednie ??
        NP. ja wymieniałem. Co potrzebujesz ?
        numery przednich Lesjofors'ów, na tyŁ chce założyć HD.

        Komentarz

        • yunior81
          RS
          • 2010
          • 1657
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM




          Jesteś pewny ze chcesz na tył HD ? Może być twardo.....

          Komentarz

          • aronus
            Rider
            • 2008
            • 643
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            Zamieszczone przez yunior81
            http://www.iparts.pl/czesc/sprezyna-zawieszenia,skoda,octavia-1z3-od-2004-02,1-6-102km,106-5120-17973-100113-0-175-4085710.html


            Jesteś pewny ze chcesz na tył HD ? Może być twardo.....
            Yunior81, ale my chyba nie powinniśmy wypowiadać się o twardości sprężyn, bo mamy chyba jakieś wyjątkowo delikatne d... znaczy się plecy :lol: U mnie przy 19 zauważyłem wyraźne utwardzenie się tyłu, a chłopaki zakładają HD i piszą , że jest komfortowo.

            Komentarz

            • Kulsi
              Classic
              • 2012
              • 36

              Zamieszczone przez yunior81
              http://www.iparts.pl/czesc/sprezyna-zawieszenia,skoda,octavia-1z3-od-2004-02,1-6-102km,106-5120-17973-100113-0-175-4085710.html


              Jesteś pewny ze chcesz na tył HD ? Może być twardo.....
              younior81 jestem za chwile w aucie będzie podtlenek LPG, przewożę w aucie trochę gratów, jak wspomniał aronus chłopaki z forum zakładają i jest ok, na początku chciałem 19, ale sądzę że po założeniu żałowałbym że nie są to HD yunior81 dzięki za numer przednich.

              Komentarz

              • ROBERTOZA
                Classic
                • 2014
                • 4

                Witam wszystkich.
                Tak, ja mam już problem sprężyn za sobą. Polecam swoje rozwiązanie ("19"+ gumy), ale broń Boże, nie neguję Lesjo 20 HD. Bazuję na info. z naszego forum, że też jest super. I oto chodzi, a Państwu z "SAP" serdecznie dziękuję, co niniejszym uczyniłem wysyłając stosownego e-maila.
                Gratuluję wszystkim, którym udało się w ten czy inny sposób rozwiązać problem zawieszenia w O2 z LPG. W moim przypadku trzyma parametr 400 mm, nawet bardziej na +, przy pełnym LPG + 1/2 PB + koło zapasowe + lewarek i jakieś drobne szpargały w kuferku. Prowadzenie samochodu znakomite, bez różnicy, a może nawet lepiej - twardziej, wyżej. Musiałem, co podkreślałem wcześniej, zmienić ustawienie świateł, ale warto to zrobić.

                Przednich sprężyn nie wymieniałem i póki co nie planuję tego, nie widzę takiej potrzeby, ale jeżeli ktoś chce mieć i tył i przód Lesjo - nie ma problemu. Z przodem trochę więcej pracy.

                Tak jak pisałem w swoim pierwszym poście, obiecałem wyjaśnienie kolorów i liter sprężyn. Przy pierwszej wymianie sprężyn w ASO założyli mi takie z: 2 x żółte i 1 x białe kropki oraz litery HFH.
                Jeżeli uda mi się odmotać i załączyć zdjęcie mojego "szkodnika", po wymianie sprężyn, to zrobię to wkrótce.

                Pozdrawiam wszystkich, życzę bezpiecznej eksploatacji naszych O2.
                Miłego weekendu (wszak piątek przed 23.00).
                Robertoza

                Komentarz

                • wesol
                  Rider
                  • 2008
                  • 689

                  zeby sie sprezyna p rozciaganiu nie skurczyla to trzeba tak uderzyc miedzy zwoje sprezyny by ostrze młotka walnela w drut ( czyli sprzezyne) jak uderzysz tak z eona dostanie tez za nawet bedzie wgniot w niej delikatny to nie skurczy sie taki spring. Tak sie rozciaga sprezyny od wiatrówek ( karabinków pneumatycznych).
                  Owszme najlepiej jakby rozhartowac ją rozciagnac i ponownie zahartowac ale tu potrzebny kowal. Kiedys sie w to bawilo.
                  G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                  Komentarz

                  • kiler01
                    Classic
                    • 2011
                    • 19

                    W koncu i ja dolaczam do szczesliwych posiadaczy normalnego auta a nie motorowki
                    Wybor ostatecznie padl na Monroe SP3349(165 pln szt) - deko drozsze niz lejso hd (140 pln szt) ale efekt jest jak dla mnie wiecej niz zadowalajacy.
                    W kombi z gazem na full, pb 1/2, kolem, hakiem i drobnymi gratami jak lewarek itp jest po wymianie 41
                    Na pewno sie jeszcze uloza i troszke usiada np po wyjezdzie na wakacje ale mysle ze ponizej 40 nie spadnie.
                    Przed wymiana bylo 37,5 (3 zolte 1 biala). Monroe w stosunku do ori skody dluzsze ok 1 cm i grubsze - nie mierzylem dokladnie - stwierdzam na oko.
                    Wymiana zgodnie z info od TwoB - Dzieki wielkie - info bylo bardzo pomocne.
                    Bez żaby ciezko by bylo, potrzebne tez dwa naprawde mocne klucze 18' oczkowe.
                    Ja mialem tylko 1 i przez to troszke sie nameczylem. Auto trzeba podniesc naprawde bardzo wysoko - ja uzylem zwyklego lewarka a pod niego dalem gruba deche.
                    Warto tez dac cos pod kola z przeciwnej strony zeby nasza konstrukcja byla bardziej stabilna. Jak przystepujemy do skladania warto dosc wysoko podniesc piaste zaba
                    wtedy otwory latwiej wysrodkowac - wazne zeby zaba podpierac na samym koncu wachacza.
                    Jak ktos ma odrobine zmyslu mechanika to sam sobie poradzi.
                    W Aso licza za to jedna roboczogodzine czyli 170 pln lub 130 po znizce...

                    Jak sie uloza to podjade sprawdzic zbieznosc i swiatelka.

                    pozdrawiam

                    Komentarz

                    • aronus
                      Rider
                      • 2008
                      • 643
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      Problem może być taki, że one mogą Ci więcej nie usiąść. Przynajmniej moje 19 nie siadły po wymianie ani na milimetr. Jak wyjeździsz połowę zbiornika LPG i trochę benzyny to podniosą Ci się przynajmniej o 0,5 cm. No, ale to tylko moje teoretyczne gdybanie :lol:
                      Ja ostatnio zmierzyłem wysokość moich 19 przy obciążeniu zbiornik LPG połowa, benzyna 1/4, koło zapasowe pełne, hak, dwie osoby z tyłu każda po około 60 kg no i jakieś graty w bagażniku i wyszło mi 37 cm, czyli tyle ile miałem przed wymianą na pusto. Od wymiany zero przytarć na progach zwalniających, ale nie jest to rozwiązanie dla osób które lubią jak tył jest wysoko, bo bez pasażerów z tyłu i przy pełnym LPG i połowie benzyny mam coś 385mm.

                      Komentarz

                      • anthrax
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 137
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        kiler01 gratuluje dobrej decyzji.
                        springi które wybrałeś mają oznaczenie wg. vag 1K0511115BM. Wg LesjÖfors są odpowiednikiem 4285720 Są grubsze i dłuższe. Raczej (99% ) ci nie siądą .
                        W mojej opinii to dobry wybór.
                        Minusy: Twardy tył (trzęsie), nie wiem jak amorek ci to wytrzyma
                        Plusy: Masz auto w górze. Masz pewność, ze pomimo ciężkiego bagażu auto trzyma wymiar...Super sprawa na zimę, śnieg wcale nie zalega.

                        P.s. Nie rozumiem filozofii podniecania się wymianą sprężyn na inne, które co prawda usztywniają i nieznacznie podnoszą tył - który i tak jest niżej niż ich przód!!!! w dalszym ciągu mają motorówkę. Jak skoda (octa) wychodzi z fabryki to ma idealnie równe wartości z przodu i z tyłu. Trzeba tak dobierać sprężyny by te wartości były odpowiednie. Ja osobiście uważam, że lepiej mieć wyżej tył, niż przód. SP3349 nie są idealnym rozwiązaniem, ale nie znam idealnych. Myślę, że kayaba RH 5550 była by trafniejsza, bo jest ciut krótsza (5mm). Czytając literaturę, zastanawiałem się nawet czy to nie sponsorowany artykuł przez LesjÖfors. :diabelski_usmiech
                        czekamy opinii innych użytkowników, i innych modeli sprężyn...

                        Komentarz

                        • marbab
                          RS
                          • 2009
                          • 4713
                          • Fiat
                          • BMM 2.0 TDI 140 KM

                          kiler01, jest duzo twardziej na tych Monroach niz na ORI :?: Amory tez zmieniales przy okazji czy zostales przy ORI :?:
                          Marek



                          Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
                          Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

                          Komentarz

                          • rodaczek
                            RS
                            • 2011
                            • 1600
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            kiler01, Gdzie kupowałeś te sprężyny. Też się przymierzam do nich, a widzę że jesteś z wawy. Ja jestem po wstępnych rozmowach z kolegą konkon z Oil-spa. Brałem już od niego parę gratów i ceny ma ok.

                            Moja Octavia:
                            http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-1-6-mpi-combi
                            Rafał

                            Komentarz

                            • michal_suchy
                              Drive
                              • 2009
                              • 89
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              Zamieszczone przez anthrax
                              springi które wybrałeś mają oznaczenie wg. vag 1K0511115BM. Wg LesjÖfors są odpowiednikiem 4285720 Są grubsze i dłuższe. Raczej (99% ) ci nie siądą
                              U mnie lesjo ..20 były krótsze, niż oryginalne sprężyny po przebiegu 7 tyś km.

                              Komentarz

                              • rodaczek
                                RS
                                • 2011
                                • 1600
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                Bo lesjo... czy to 19 czy 20 są krótsze od ORI sprężyn, są za to twardsze

                                Moja Octavia:
                                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-1-6-mpi-combi
                                Rafał

                                Komentarz

                                • aronus
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 643
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  Zamieszczone przez rodaczek
                                  Bo lesjo... czy to 19 czy 20 są krótsze od ORI sprężyn, są za to twardsze
                                  A skąd masz takie informację, że Lesjo 19, są krótsze od oryginalnych? Jak ja mierzyłem przy wymianie to 19 były takie same jak oryginały.

                                  Komentarz

                                  • rodaczek
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 1600
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    aronus, sam ich w rękach nie miałem, kolega konkon mówiłmi, że lesjo są minimalnie krótsze. Na tej informacji moje zainteresowanie sprężynami tej firmy się skończyło, więc nic więcej niewiem.

                                    Moja Octavia:
                                    http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-1-6-mpi-combi
                                    Rafał

                                    Komentarz

                                    • Marek358
                                      Drive
                                      • 2013
                                      • 82

                                      Zamieszczone przez aronus
                                      Zamieszczone przez rodaczek
                                      Bo lesjo... czy to 19 czy 20 są krótsze od ORI sprężyn, są za to twardsze
                                      A skąd masz takie informację, że Lesjo 19, są krótsze od oryginalnych? Jak ja mierzyłem przy wymianie to 19 były takie same jak oryginały.
                                      Moim zdaniem 19tki wcale nie są krótsze i nie są wyraźnie twardsze od oryginalnych.

                                      Komentarz

                                      • rodaczek
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 1600
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        Marek358, gdzie dwóch polaków tam trzy zdania, inaczej ten wątek niemałby 85 stron

                                        Moja Octavia:
                                        http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-1-6-mpi-combi
                                        Rafał

                                        Komentarz

                                        • yunior81
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 1657
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                          Zamieszczone przez Marek358
                                          i nie są wyraźnie twardsze od oryginalnych.
                                          :shock:

                                          Komentarz

                                          • anthrax
                                            Ambiente
                                            • 2009
                                            • 137
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            oryginał (-BE) ma 356mm

                                            Lesjofors 4285719 to odpowiednik VAG 1K0511115BG - a więc już mocniejsze niż seria.
                                            Lesjofors 4285720 - nie znam jego odpowiednika... może ktoś podpowie...
                                            Niestety nie znam też ich grubości (średnicy zwoju).
                                            Zakładam, że są grubsze niż seria, (seria ma prawdopodobnie 12,5mm)
                                            To są naprawdę dobre springi i to nie podlega dyskusji.

                                            Zapewne pojawią się głosy, że sama długość sprężyny, nie ma większego znaczenia, liczy się grubość, ilość zwojów, typ sprężyny (np E), a przede wszystkim materiał. Tak to prawda. To też nie podlega dyskusji.
                                            Wtrąciłem sie do dyskusji bo zastanawiałem się tylko nad alternatywą dla octy sprężyna inną niż Lesjofors, która" sprawi", że tył będzie trzymał wymiar tak jak w oryginale czyli 395mm lub coś koło tego.
                                            Niestety nie ma ideału, każdy coś wybierze dla siebie...
                                            Mnie najbardziej pasowała by chyba kayaba RH 5549..Jest to alternatywa dla SP3349 bo chyba jest ciut cieńszy drut i związku z tym większy komfort o ile można tak powiedzieć, przy tak twardym tyle...
                                            Mam nadzieję, że ktoś podchwyci bakcyla i przeanalizuje również innych producentów sprężyn.

                                            Kayaba RH 5550
                                            Ciężar [kg]:2,36
                                            Grubość 1 [mm]:12,5
                                            średnica zewnętrzna [mm]:117
                                            Długość [mm]:357

                                            Kayaba RH 5549
                                            Ciężar [kg]:2,26
                                            Grubość 1 [mm]:12,25
                                            średnica zewnętrzna [mm]:113
                                            Długość [mm]:363

                                            Komentarz

                                            • Marek358
                                              Drive
                                              • 2013
                                              • 82

                                              Zamieszczone przez yunior81
                                              Zamieszczone przez Marek358
                                              i nie są wyraźnie twardsze od oryginalnych.
                                              :shock:
                                              A są?
                                              Rzecz nie w samej twardości. Nie po to wymieniamy sprężyny na 19tki. W moim odczuciu tył na 19tkach robi się bardziej "elastyczny" niż na oryginałach. Przypisałbyś to twardości?

                                              Komentarz

                                              • kiler01
                                                Classic
                                                • 2011
                                                • 19

                                                Zamieszczone przez marbab
                                                kiler01, jest duzo twardziej na tych Monroach niz na ORI :?: Amory tez zmieniales przy okazji czy zostales przy ORI :?:
                                                Jest "twardziej" nie da sie tego ukryc - ale po przejechaniu ok 150 km od wymiany jak dla mnie jest super - przy jezdzie po garbach bardzo wyczuwalna roznica bo nie nurkuje tylem jak wczesniej. Amory zostaly te same - dobre sa wiec po co zmieniac.

                                                Zamieszczone przez rodaczek
                                                kiler01, Gdzie kupowałeś te sprężyny. Też się przymierzam do nich, a widzę że jesteś z wawy. Ja jestem po wstępnych rozmowach z kolegą konkon z Oil-spa. Brałem już od niego parę gratów i ceny ma ok.
                                                kupowalem w markach - Niemcars na ul słonecznej (taka mała budka) trzeba wczesniej zadzwonić i zamówić. Mają też inne graty jak filtry itp - kupuje od nich już od dłuższego czasu. Uwaga nie przyjmują zwrotów - lepiej sie zastanowić 2 razy przed zakupem.

                                                pozdrawiam

                                                Komentarz

                                                • yunior81
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 1657
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                  Zamieszczone przez Marek358
                                                  Zamieszczone przez yunior81
                                                  Zamieszczone przez Marek358
                                                  i nie są wyraźnie twardsze od oryginalnych.
                                                  :shock:
                                                  A są?
                                                  Rzecz nie w samej twardości. Nie po to wymieniamy sprężyny na 19tki. W moim odczuciu tył na 19tkach robi się bardziej "elastyczny" niż na oryginałach. Przypisałbyś to twardości?

                                                  Używając pojęć twardo/miękko kazda inna sprezyna niż ORI będzie bardziej twarda od serii.
                                                  Zaznaczam że mam tu na myśli Octavie z silnikiem 1,6 MPI.
                                                  Testowałem już u siebie zwykłe sprężyny za "50zł.", z pakietu na bezdroża i teraz mam Lesjoforsy...18.
                                                  W moim przypadku kazda sprężyna była twardsza od serii. Co nie pozostaje bez znaczenia na całą charakterystykę zawieszenia miekki przód/twardy tył/zmieniony środek ciężkości auta-tył wyżej jak w serii. Dopiero po założeniu Lesjoforsów na przód auto zaczęło się prowadzić jak trzeba.

                                                  Komentarz

                                                  • aronus
                                                    Rider
                                                    • 2008
                                                    • 643
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                    Ja mam z tyłu Lejso 19, głównie z tego względu, że dodatkowo mam hak. Czuję utwardzenie tyłu, ogólnie jest OK, ale twardziej bym już nie chciał. Natomiast zaczęła mnie ostatnio zastanawiać jedna sprawa. Przy większej prędkości powiedzmy 70 km zaczynam odczuwać nawet drobne nierówności drogi w stopniu większym niż przed wymianą sprężyn, co mnie trochę wkurza. No chyba, że to amory bo mają już przejechane 160 tys.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...